Світло Православ'я
    Видання Львівської єпархії Української Православної Церкви
 

Інтернет-версія газети
"Світло Православ'я"


  Архів номерів

  
№11 (133)
2005 р.

Анонс номера

Зміст номера:

З ювілеєм, Блаженніший Владико!

Різдвяний піст. Проповідь Блаженнішого Митрополита Володимира

Я побачив світло

"Со святыми упокой..."

Подорож через Україну

Сила дитячої молитви Дитяча сторінка

Точка зору На допомогу вчителю і вихователю

Життєпис ієромонаха Серафима Роуза

На запитання вірних відповідає Блаженніший митрополит Київський і всієї України Володимир

День Господній як тать уночі

Про безплотні сили

Новини

 
 
 

Газета
"Світло Православ'я"

Засновник і видавець:
Львівське єпархіальне управління Української Православної Церкви.
Реєстраційне свідоцтво
КВ-975.
Виходить з 1.01.1994р.

Головний редактор:
протоієрей Богдан Хилинський

Адреса редакції:
79008, м. Львів,
вул. Короленка, 3.
а/с 1352

Веб-дизайн:
Олександр Денисюк
E-mail:
alexdeni@mail.ru
  Rambler's Top100

Rambler's
Top100
TopList
Від   20.1.2001

 

Львівська єпархія
Української Православної Церкви

Інтернет-версія газети `Віра і культура`
 
Спілка Православної молоді України (UKRAINIAN ORTHODOX YOUTH FELLOWSHIP)
 

    
НА ДОПОМОГУ ВЧИТЕЛЮ І ВИХОВАТЕЛЮ

ТОЧКА ЗОРУ

- Відділення Церкви від держави і школи від Церкви є недоліком чи перевагою нашого спільного існування? Яка Ваша думка?

У мене був такий випадок, коли я служив на парафії. Я мав домовленість із директором школи про курс лекцій з історії релігії для старшокласників. Я приходив на уроки і розповідав учням про різні релігії світу, але більше всього я приділяв уваги, звичайно ж, Праволав'ю. Діти із задоволенням слухали. Так було декілька років, але одного дня до директора школи прийшли протестанти і поставили питання про їх присутність у школі і про надання саме їм навчального часу для роботи з учнями. І для того, щоб уникнути конфлікту на цьому грунті, директор вимушений був заборонити леції православного священика взагалі. Протестантам він теж відмовив.

Таким чином, у відокремленні є і свої недоліки, і свої переваги. Православ'я має історичне коріння на нашій землі, на Православ'ї побудована наша культура, історія і сама нація. Але ми не можемо сьогодні запропонувати нові комп'ютерні програми, відеофільми, методичну літературу для слухачів, як це є на Заході. Наша Церква 70 років була зв'язана по руках і ногах, була заборонена проповідь, були зруйновані храми і монастирі, а найголовніше – знищені носії віри, ієрархія, чернецтво.

Де гарантія того, що як дозволити зараз викладання християнської етики чи Закону Божого в школі, ця школа не перетвориться в осередок свідків Єгови чи адвентистів або мормонів. Вони зроблять євроремонт, привезуть комп'ютери, звозять директора на відпочинок за кордон … Чи залишаться школи для Православної Церкви?

Зараз дуже активно пропагується активний відпочинок дітей у Карпатах, де багато мінеральних вод, де можна покататися на лижах, оздоровитися тілесно. Все це дуже добре. Але, крім цих процедур, іде інтенсивна робота уніатських активістів із дітьми, їм прищеплюється інший світогляд і інші традиції. Хто не хрещений – приймає хрещення. Це ж так романтично, гуртом, весело. А потім дітям шлють подарунки, приїздять в гості, знайомляться з батьками, кумами. Ким виростуть такі діти? Які закони вони будуть приймати і кого слухати?

Филип, єпископ Полтавський і Кременчуцький,
Голова Синодального відділу УПЦ релігійної освіти, катехізації та місіонерства
  

 

На початок сторінки