Світло Православ'я
    Видання Львівської єпархії Української Православної Церкви
 

Інтернет-версія газети
"Світло Православ'я"


  Архів номерів

  
№11 (133)
2005 р.

Анонс номера

Зміст номера:

З ювілеєм, Блаженніший Владико!

Різдвяний піст. Проповідь Блаженнішого Митрополита Володимира

Я побачив світло

"Со святыми упокой..."

Подорож через Україну

Сила дитячої молитви Дитяча сторінка

Точка зору На допомогу вчителю і вихователю

Життєпис ієромонаха Серафима Роуза

На запитання вірних відповідає Блаженніший митрополит Київський і всієї України Володимир

День Господній як тать уночі

Про безплотні сили

Новини

 
 
 

Газета
"Світло Православ'я"

Засновник і видавець:
Львівське єпархіальне управління Української Православної Церкви.
Реєстраційне свідоцтво
КВ-975.
Виходить з 1.01.1994р.

Головний редактор:
протоієрей Богдан Хилинський

Адреса редакції:
79008, м. Львів,
вул. Короленка, 3.
а/с 1352

Веб-дизайн:
Олександр Денисюк
E-mail:
alexdeni@mail.ru
  Rambler's Top100

Rambler's
Top100
TopList
Від   20.1.2001

 

Львівська єпархія
Української Православної Церкви

Інтернет-версія газети `Віра і культура`
 
Спілка Православної молоді України (UKRAINIAN ORTHODOX YOUTH FELLOWSHIP)
 

    

ДЕНЬ ГОСПОДНІЙ ЯК ТАТЬ УНОЧІ

У Новому Завіті день Господній, тобто Страшний Суд, друге пришестя Христове, порівнюється з нічним приходом злодія: Прийде ж день Господень, як тать у ночі (2 Пет. 3, 10). Є ще кілька схожих місць.

Ми знаходимося в гріховному забутті, як би сп'янені гріхом і зв'язані своїми пристрастями, як і спляча людина не сприймає навколишнє і не здатна до дії. Якщо вона прокинеться, коли злодій уже ввійде в її будинок непоміченим і зробить свою справу, то буде пізно. Якщо з нашого гріховного забуття нас виведе тільки Страшний Суд, буде пізно каятися. Треба, щоб день Господень наступив для нас до Страшного Суду, щоб Христос не прийшов до нас, «як тать у нощи».

Недобрим здається порівняння Богочоловіка зі злодієм, але це ми такі, що Він для нас як злодій. Занадто розпущені діти, що влаштували у своєму будинку погром, і не радіють з приходу батьків. Недбайливі студенти не радіють з наближенням іспиту, а відмінникові, навпаки, приємно отримати на екзамені «п'ятірку» і похвалу від професора. І гарні діти, що все в будинку прибрали й уроки зробили, радіють з приходу мами і тата.

Для християн Христос - не злодій. Він злодій для тих, хто нехтує Його заповіді і не хоче каятися. Від нас залежить, хто для нас Христос: вогонь пожираючий чи очищаючий, світло осліпляюче чи просвіщаюче, грізний суддя за гріхи чи люблячий і прощаючий батько
 

Як готовитися до кінця світу?

Багатьох людей дуже хвилює питання: коли буде кінець світу? Хоча сам Христос не схвалив цього інтересу, сказавши: Не ваше діло знати часи або термінии, що Отець положив у Своїй владі (Діян. 1, 7), деякі намагаються виправдати свою цікавість тим, що, мов, якщо я довідаюся, коли буде кінець світу, то зможу до нього підготуватися.

По-перше, вгадування про швидкий кінець світу не сприяють покаянню, а, навпаки, відволікають від нього. Покаянню сприяє очікуння смерті в будь-який момент - тут, вже. Пам'ятай про кінець твій, і вовік не згрішиш (Сир. 7,39). Страшний Суд наступить зненацька, і обманювати себе, що ще є час, коли можна буде почати підготовку до нього, тобто почати покаяння, вкрай небезпечне. Для покаяння не може бути ніякого розкладу, воно повинно бути безперестанним ділом християнина. Відпочинок від тілесної і душевної праці, звичайно, необхідний, але і відпочиваючи не можна забувати про Бога. Як закоханий, чим би не був зайнятий, серцем завжди зі своєї улюбленої, так і християнин повинний серцем бути завжди з Богом. На жаль, ми не перебуваємо в такому стані. І в цьому треба докоряти собі і каятися. Тоді не позбавимося милості Божої. По-друге, для кожного з нас можливість готуватися до чого б то не було закінчується з тілесною смертю, яка може наступити в будь-який момент (це вже для всіх очевидне). Тому готуватися до Страшного Суду, тобто каятися, потрібно не відкладаючи, прямо зараз. Тому і сказано у Священному Писанні: Безперестану молітесъ (1 Фес. 5,17).
 

Як уникнути печатки антихриста?

Яка вона, печатка антихриста, про яку говориться в Откровенні Іоанна Богослова? Як її впізнати й уникнути? Якщо будемо з Христом у смиренному мудрованії і діланії заповідей Божиих, то Він нас збереже і не дасть нам обдуритися. А якщо будемо і далі віддаватися своїм пристрастям і надіятися не на Бога, а на свій розум, то Бог може попустити нам повірити бісовській брехні, і тоді ніякі наші мудрування не спасуть нас від печатки антихриста.
 

Сатана не опанує Церквою

Сатана помиляється, мріючи прибрати Церкву до рук. У той самий момент, коли йому здасся, що він зовсім захопив і погубив Її, раптом усім стане ясно, що Церква як була, так і залишається святою і непорочною Нареченою, Тілом Христовим, а в зубах у сатани тільки лушпайка – ті душі, що відкинули Бога, непотрібні і самому сатані.
 

Для Церкви гоніння - благо, для гонителів - загибель

Слава Богові за все: за солодке - тому що солодко, і за гірке - тому що корисно.

Коли в часи гонінь церковні люди страждають, це очищає їхні душі від гріха, якщо вони несуть свій хрест без нарікання, або - ще краще - з подякою. Адже не тимчасові страждання, а гріхи прирікають нас на вічні муки, тому гоніння згубні для самих гонителів, якщо вони не покаються. Світ завжди ворожий до Церкви. Жене Її - бісівська злоба, пестить - бісівська спокуса. Але скільки б з Церквою не ворогували і как би її ні спокушали, зашкодити їй не зможуть, тому що і гоніння, і припинення гонінь Церква приймає від Бога з любов'ю і за все Йому дякує. Погано буває народу, що відкидає Церкву, - такий народ не устоїть, а Церква буде стояти до кінця століття, і врата пекла не здолають її (Мф. 16, 18).

  

 

На початок сторінки