Світло Православ'я
    Видання Львівської єпархії Української Православної Церкви
 

Інтернет-версія газети
"Світло Православ'я"

Архів номерів

  
№8 (82)  2001 р.

Анонс номера

Зміст номера:

Преображення Господнє

Преподобний Лаврентій Чернігівський

Практика чиноприйому в історії Церкви

Криза Католицької Церкви

Хресний хід по Україні дійшов до Львівщини

Вплив посту і молитви на організм людини

Почаївська Лавра та її святині

Монастир - мірило віри

Дитяча сторінка
Дитинство і юність преподобного Авраамія Смоленського

Велика зрада

Явлення мертвого

Записи святителя Петра Могили

Про Літургію нашу та уніатську

Ритуальне вбивство

Криваві меси. Діалог з православним священиком

Православна сім'я. Розлучення

Життя та чудеса почаївського старця схимонаха Амфілохія

 
 
 

Газета
"Світло Православ'я"

Засновник і видавець:
Львівське єпархіальне управління Української Православної Церкви.
Реєстраційне свідоцтво
КВ-975.
Виходить з 1.01.1994р.

Редакційна рада:
протопресвітер Василій Осташевський,
священик Андрій Ткачов,
Анатолій Шевченко,
Оксана Жаборинська

Адреса редакції:
79008, м. Львів,
вул. Короленка, 3.
а/с 1352

Веб-дизайн:
Олександр Денисюк
E-mail:
alexdeni@mail.ru
 

Rambler's
Top100
TopList
Від   20.1.2001

ЧИСТЫЙ ИНТЕРНЕТ - logoSlovo.RU
Від   24.1.2001


 

Львівська єпархія
Української Православної Церкви

Інтернет-версія газети `Віра і культура`
 
Спілка Православної молоді України (UKRAINIAN ORTHODOX YOUTH FELLOWSHIP)
 

 
    

КРИЗА КАТОЛИЦЬКОЇ ЦЕРКВИ

Католицька Церква переживає найтяжчу кризу в своїй тисячолітній історії. “Зло сучасного світу, - говорить Папа, - полягає “не стільки в запереченні Бога”, скільки в спокусі “жити так, начебто Його не існує”. Спокуса ця притаманна і самій Церкві. Проблеми, з якими сьогодні бореться Папа, це не целібат, не жіноче священство, не антиконцепція чи свобода теологічних дискусій, а криза, що вразила західне суспільство, криза віри, етична пустота.

Про сучасну Католицьку Церкву в Західній пресі пишуть як про “мерця, що сидить в тіарі на гробниці Римської імперії”, її порівнюють “зі згасаючою зіркою, центр якої давно став невидимим і зменшується до карлика”. Порожні храми і семінарії, віддані в оренду монастирі - ось сумна картина існування Церкви в Західній Європі. Не менш песимістично оцінюють ситуацію і самі керівники Ватикану: “Священики не знають вже, ким, власне, вони є, а віруючі не знають, в що, власне, вони повинні вірити, теологи не перестають порушувати одну за одною фундаментальні традиції, скарб літургії піддається реформі” (кардинал Й. Ратцингер).

 Проблемою для Католицької Церкви є і те, що помітна частина тих, хто шукає віри і Бога, дуже часто замість Церкви йдуть в секти. В Латинській Америці - опорі сучасного католицизму - ми бачимо сьогодні великомасштабне зростання сект, через них щорічно Церква втрачає мільйони своїх членів (до 3 млн. в рік). Слід зазначити, що причини цьому Ватикан бачить у відсутності необхідної кількості священиків (1 священик на 17 тис. віруючих) і в слабкій пастирській роботі Церкви.

 Можна зрозуміти Папу і католицьких місіонерів, які на цьому сумному фоні основу своїх майбутніх успіхів бачать у відновленні католицьких громад саме на пострадянському просторі.

Але є в католиків ще й інші проблеми. І джерелом цих проблем є греко-католики, або уніати.

Ця проблема має дві сторони, з одного боку, існування цієї церкви блокує позитивний діалог з Православ'ям, а з іншого боку - складне відношення до уніатів всередині самої Католицької Церкви. Відносини між греко-католиками і римо-католиками з самого зародження унії були складними.

 Для правовірних римо-католиків уніати були “ганьбою для Католицької Церкви”, католиками другого сорту. Спроби Папи Лева XIII (1878-1904) змінити відношення до уніатів не увінчалися успіхом. Не бажаючи сваритися з сталінською владою, Рим не протестував проти знищення уніатських парафій в Західній Україні, а потім, не бажаючи вже сваритися з радянською владою, Рим, знову ж таки, не підтримав греко-католиків у їх прагненні відновити церковну структуру в Україні після смерті Сталіна.

Напруженими були відносини між католиками і уніатами і в Польщі, де не дозволено їм відтворити свою ієрархію.

 Напружені відносини між католиками і уніатами існували і існують не тільки на рівні ієрархів, але і на рівні простих віруючих. Так, знадобилося втручання самого Іоана Павла II, щоб у 1991 році греко-католицькій громаді в Пшемислі (Польща) передати католицький собор (під кафедральний собор). І в Україні конфлікти є не тільки з православними. Між католиками латинського і східного (візантійського) обряду відносини як і раніше напружені.

ІНТЕРНЕТ

 

На початок сторінки