Світло Православ'я
    Видання Львівської єпархії Української Православної Церкви
 

Інтернет-версія газети
"Світло Православ'я"

Архів номерів

  
№3 (77)  2001 р.

Анонс номера

Зміст номера:

"Чадо, прощаються тобі гріхи твої" (Мк. 2, 5)

Святі сорок мучеників Севастійських

Папу запрошено: він має відвідати Україну в червні

Звичаї перших християн. Піст. Трапеза

Розмова з хресним батьком

Дитяча сторінка

На допомогу вчителю "Християнської етики"
Головні вади

Язик - вогонь

"Як я став православним"

Відкритий лист до братів і сестер, які відійшли від Православ'я в католицизм грецького обряду

Чудо сповіді

Чи "вартий Париж меси"?

Трапеза у Великий піст

Православний піст проти грипу

Голос народу

З усього світу...

 
 
 

Газета
"Світло Православ'я"

Засновник і видавець:
Львівське єпархіальне управління Української Православної Церкви.
Реєстраційне свідоцтво
КВ-975.
Виходить з 1.01.1994р.

Редакційна рада:
протопресвітер Василій Осташевський,
священик Андрій Ткачов,
Анатолій Шевченко,
Оксана Жаборинська

Адреса редакції:
79008, м. Львів,
вул. Короленка, 3.
а/с 1352

Веб-дизайн:
Олександр Денисюк
E-mail:
tarasiy@compclub.lviv.ua
 


 

Львівська єпархія
Української Православної Церкви

Інтернет-версія газети `Віра і культура`
 
Спілка Православної молоді України (UKRAINIAN ORTHODOX YOUTH FELLOWSHIP)
 

 
    
26 ЛЮТОГО - ПОЧАТОК ВЕЛИКОГО ПОСТУ

"ЧАДО, ПРОЩАЮТЬСЯ ТОБІ
ГРІХИ ТВОЇ" (Мк. 2, 5)

До Ісуса Христа принесли розслабленого для зцілення від хвороби. Ісус Христос зцілює спочатку його душу від гріхів, а вже потім тіло від хвороби. “Чадо, - говорить Він, - прощаються тобі гріхи твої”, а після прощення гріхів сказав: “встань, візьми постіль твою та йди до дому твого” (Мк. 2, 11). Що означає такий порядок зцілення? Це означає, що наші хвороби є наслідком гріхів наших, і що неможливо позбавитися хвороби, не очистившись спочатку від гріхів, як неможливо знищити наслідки, не знищивши причин.

Враховуючи, що і тепер є між нами багато хворих, що шукають ліків, то поговоримо про тісний зв'язок наших гріхів з нашими хворобами тілесними.

Чи дійсно між гріхами і хворобами та стражданнями існує такий тісний зв'язок, чи дійсно хвороби тіла є наслідком гріхів? Так, між хворобами і гріхами існує такий зв'язок: гріх небезпечний для душі, разом з тим руйнівний і для тіла. Св. Апостол говорить про гріх: “бо відплата за гріх - смерть” (Рим. 6, 23), тобто гріх, як жорстокий тиран, збирає данину з людей, що працюють на нього, а на нього всі працюють. Цією даниною є смерть. А смерті майже завжди передує хвороба. Звідси явно, що між гріхом і хворобами існує найтісніший зв'язок. Якщо не буде гріха - то не буде хвороб і смерті. Тому в майбутньому віці не буде хвороб. “Смерті вже не буде, ні плачу, ні стогону, ні хвороб” засвідчив провидець Іоан (Одкр. 21, 4). Часто за гріхи людські Сам Бог безпосередньо посилає хвороби, наприклад, віддає “сатані на виснаження плоті” (1 Кор. 5, 5), як це було зі згаданим в посланні апостола Павла до Коринфян кровозмішником. В цьому випадку хвороби, по суті, справа благості Господа, Який “не хоче вічної смерті грішника, але щоб навернувся нечестивий зі шляху свого, і живий був” (Ієзек. 33, 11). Люди вкрай легковажно зваблюються насолодою гріха і гинуть, але Бог по благості Своїй не хоче вічної нашої загибелі, а хоче зробити всіх достойними блаженства. Але як це зробити, якщо людина не хоче навіть уваги звернути на майбутнє блаженство чи вічні муки, коли вона всім єством своїм віддана розвагам і вдоволенням земним? Вона відчуває в собі повноту сил і думає, що потрібно жити тут як забажається, доки живеться. Як заставити її подумати про Бога, про життя вічне, для якого створена, як заставити її навернутися до віри і добра так, щоб вони стали життям її серця? Хвороби і страждання в даному випадку - найкращий засіб. Варто тільки подивитися на хворого чи іншого нещасного, щоб переконатися, які благотворні іноді для нас хвороби і нещастя. Людина одумується після цих відвідин Божих, вдивляється в глибину себе, бачить, яка вона ница і тимчасова, “як трава, як квітка польова” (Іс. 40, 6), що все земне - прах і суєта, що тільки Бог і добро вічні, що людині необхідно в цьому житті служити Богу “духом і істиною”, і запасатися добрими ділами для життя вічного. Ми всі буваємо хворими і нещасними, і всі хочемо бути здоровими і щасливими. Так будемо ж пам'ятати, що хвороби наші, будучи часто плодом нашого беззаконня, нашої власної необережності чи нестриманості життя, часто бувають покаранням Божим за наші гріхи. Якщо ми хочемо бути вільними від хвороб, нам слід перш за все знищити внутрішню причину їх - гріхи: тоді зовнішнє нещастя мине саме по собі.

Саме тепер настав час духовного зцілення. Будемо ж уникати гріхів, від яких наша душа боляче страждає і “зцілення наші незабаром возсіяють” (Іс. 58, 8).

Св. Іоан Кронштадтський

 

На початок сторінки