Світло Православ'я
    Видання Львівської єпархії Української Православної Церкви
 

Інтернет-версія газети
"Світло Православ'я"

Архів номерів

  
№6 (68)  2000 р.

Анонс номера

Зміст номера:

П'ятидесятниця - свято єдності Церкви

Святі рівноапостольні Костянтин і Олена

Сповідь

Про хвороби тілесні, душевні і духовні

Храм - символ неба і землі

Неупиваєма чаша

Схід чи Захід

Квітник духовний

Феофан Прокопович - загадкова особистість церковної історії

На допомогу вчителю "Християнської етики"
Добрі справи

Дитяча сторінка
Світле щастя

Легенда про великого інквізитора

Питання і відповіді з листування в Інтернеті

З усього світу...

 
 
 

Газета
"Світло Православ'я"

Засновник і видавець:
Львівське єпархіальне управління Української Православної Церкви.
Реєстраційне свідоцтво
КВ-975.
Виходить з 1.01.1994р.

Редакційна рада:
протопресвітер Василій Осташевський,
священик Андрій Ткачов,
Анатолій Шевченко,
Оксана Костенко

Адреса редакції:
79008, м. Львів,
вул. Короленка, 3.

Веб-дизайн:
Олександр Денисюк
E-mail:
alexdeni@mail.ru
 


 

Львівська єпархія
Української Православної Церкви

Інтернет-версія газети `Віра і культура`
 
Спілка Православної молоді України (UKRAINIAN ORTHODOX YOUTH FELLOWSHIP)
 

 
    

З УСЬОГО СВІТУ...

Фрагмент хреста, на якому був розп'ятий Ісус Христос, і який зберігався впродовж 17-ти століть в одному з перших християнських монастирів вперше винесений за межі монастиря на загальне поклоніння. Це зроблено на честь 2000-ліття Різдва Христового.
Щоби прикластися до святині, утворилася нескінченна черга з місцевих греків та туристів. Особливо багато було жінок. Адже частинка хреста зберігається в чоловічому монастирі, до якого вхід жінкам заборонений. Монастир, в якому зберігається святиня організований у 327 році на місці поганського храму на горі висотою 750 м. Частинка Хреста подарована св. Оленою відразу після її паломництва на Святу Землю і віднайдення Хреста.
Про цю святиню ходить багато переказів. Один із них говорить, що кожних 25 років Частинка Хреста на короткий час зависає в повітрі.



 

В м. Аугсбурзі, де в 1517 році М. Лютер почав свою відкриту боротьбу проти Католицької церкви, кардинал Кассіді, представник папи Римського і єп. Краузе, голова Всесвітньої лютеранської федерації, від імені католиків (більше 1 млрд.) і лютеран (61,5 млн.) підписали сумісні погодження відносно так званої доктрини виправдання. Суть її зводиться до того, що до останнього часу між католиками та лютеранами не було взаєморозуміння. Тепер же, після сумісного погодження, признається як лютеранське вчення про виправдання вірою, так і католицьке вчення про служіння ділами. "Одним Духом ми були хрещені в одне тіло" - говориться в погодженні. Але цей документ не признав лютеранський Синод.

"Washington Post"



 

В березні 2000 року Помісний собор Японської Автономної Православної Церкви обрав єпископа Іокогамського Петра Предстоятелем.
В квітні 2000 року, у зв'язку з погіршенням стану здоров'я, єпископ Петро написав прохання про відставку з посади Предстоятеля.
6 травня черговим Собором новим Предстоятелем був обраний єпископ Кіотоський Даниїл.
Японська Автономна Православна Церква, якій Московський Патріархат дарував автономію в 1970 році, нараховує близько 30 тисяч віруючих і 150 храмів.



 
ПРАВОСЛАВНА МОЛОДЬ ВИТІСНЯЄ СЕКТАНТІВ

На вулицях Тули православна молодь проводить "молитовні стояння" проти сетантських агітаторів. Віруючі роздають перехожим православні газети, розповідають про православні свята та обряди, відповідають на питання, діляться своїм досвідом і запрошують на церковну службу. Вийти з храмів на вулицю православних активістів заставила зростаюча активність сектантів. "Свідки Єгови", кришнаїти, муністи, мормони та інші нові секти енергійно працюють в громадських місцях, обходять квартири, вербуючи нових членів. В противагу їм виступив молодіжний православний рух, який об'єднує кілька сот хлопців та дівчат.

ІТАР-ТАСС



 

Мусульманський муфтій подарував Афінському архієпископу Христодулу при відвідуванні ним Комотинської єпархії (Греція), грецький переклад Корана. Архієпископ процитував декілька виразів з Корана, щоби підкреслити, що "незважаючи на різність релігій, ми поклоняємося одному Богу, хоча і робимо це по різному". Цей візит, а особливо заклик архієпископа до пастви "обняти своїх мусульманських братів", викликав здивування не тільки серед православних, але і в мусульман.

Service Orthodocs de Presse (Франція)



 

Священний кінот Афону (вищий колективний орган управління, до якого входять представники всіх афонських монастирів) направив Константинопольському патріарху Варфоломею, в юрисдикції якого знаходиться Афон, офіційний документ, з протестом проти екуменічної і пропапської діяльності патріарха. В документі говориться, що промова патріарха, з якою він звертався до папської делегації носила неправославний характер, засуджуються також спільні молитви з єретиками і інославними, а також те, що патріарх дав благословення новому грецькому антиправославному журналу "God Religion"

"Радонеж"



 

Заява
"Про висвітлення 2000-ліття Різдва Христового на Львівському обласному телебаченні та радіо"

9 червня 1997 року Кабінет Міністрів України прийняв Постанову "Про заходи щодо підготовки та відзначення в Україні 2000-ліття Різдва Христового", де передбачено "забезпечити широке всебічне висвітлення підготовки та відзначення в Україні Різдва Христового в засобах масової інформації" (Розділ III, п. 2). Відповідні заходи було затверджено 24 вересня 1997 року й Львівською облдержадміністрацією, де вказано забезпечити висвітлення ювілею Різдва Христового "в програмах Львівської студії телебачення "Спадщина", "Вічне джерело", "День",

"Українська молодь — Христові", "Молодь і духовність". Започаткувати теле- радіопрограми "Релігія в особах", "Під зіркою Віфлеєма", серії передач "Святі Київської Церкви", "З історії Києво-Печерської Лаври", освітньо-пізнавальну програму "Храми України", цикл концертів української духовної музики".

3 названих програм виходять лише "День" та "Спадщина". Нових передач не започатковано. Натомість, щонеділі, добре, що не у п'ятницю, у Великий піст християни Львівщини змушені слухати на обласному радіо передачу "Забава від Захара!" Ми розуміємо, що живемо в плюралістичному суспільстві, що християни можуть не слухати, вимкнути радіопередавач тощо. Але ми не розуміємо, чому інтереси і потреби християн Львівщини як сумлінних громадян і добросовісних платників податків не враховано у програмах Львівського обласного радіо і телебачення як державних інформаційних установ, які існують на народні гроші, зокрема й християнські.

У зв'язку із сказаним

- просимо Львівську обласну раду та облдержадміністрацію прийняти рішення про узгодження програм і передач Львівського обласного радіо та телебачення з релігійною структурою населення Львівщини, 65-70% якого, за найприскіпливішими оцінками експертів, складають християни, себто не менше половини ефірного часу мають бути передачі християнського спрямування;

- звертаємося до всіх християнських церков та об'єднань Львівщини, до всіх християнських громадських та мирянських організацій, до християн підтримати наші вимоги.

Микола Хмільовський,
президент Християнсько-соціального клубу ім. О.Барвінського
Львів, 5 березня 2000 р.


 

На початок сторінки