Світло Православ'я
    Видання Львівської єпархії Української Православної Церкви
 

Інтернет-версія газети
"Світло Православ'я"

Архів номерів

  
№12 (74)  2000 р.

Анонс номера

Зміст номера:

"Радуйся, Варваро, Невісто Христова прекрасная!"

Заява Священного Синоду Руської Православної Церкви

Анастасія, або про що дзвенить кедр?

Поведінка в монастирі

Виганяючи бісів

Найголовніший гріх

Захистимо Православ'я!

Американський фашизм

Здоровий дух - здорове тіло

Сповідь

Дитяча сторінка
З життя святителя Миколая

На допомогу вчителю "Християнської етики"
Золоте правило

Відкритий лист до братів і сестер, які відійшли від Православ'я в католицизм грецького обряду

Запитуйте - відповідаємо!

З усього світу...

 
 
 

Газета
"Світло Православ'я"

Засновник і видавець:
Львівське єпархіальне управління Української Православної Церкви.
Реєстраційне свідоцтво
КВ-975.
Виходить з 1.01.1994р.

Редакційна рада:
протопресвітер Василій Осташевський,
священик Андрій Ткачов,
Анатолій Шевченко,
Оксана Жаборинська

Адреса редакції:
79008, м. Львів,
вул. Короленка, 3.
а/с 1352

Веб-дизайн:
Олександр Денисюк
E-mail:
alexdeni@mail.ru
 

Rambler's
Top100
TopList
Від   20.1.2001

ЧИСТЫЙ ИНТЕРНЕТ - logoSlovo.RU
Від   24.1.2001


 

Львівська єпархія
Української Православної Церкви

Інтернет-версія газети `Віра і культура`
 
Спілка Православної молоді України (UKRAINIAN ORTHODOX YOUTH FELLOWSHIP)
 

 
    

АНАСТАСІЯ, АБО ПРО ЩО ДЗВЕНИТЬ КЕДР?

Одного разу мені в руки потрапила книга Володимира Мегре “Анастасия” з серії “Звенящие кедры России” (Москва-Санкт-Петербруг, 2000). Потрапила не просто так, а з проханням: отче Миколаю! Прочитайте і скажіть – чи не суперечить зміст книги традиції і вченню Православної Церкви. Що ж, на прохання необхідно зважати, і я взяв книгу. Перше, що здивувало і насторожило – вже на першій сторінці книги повідомлялося, що “по утверждению Анастасии, в тексте заложены сочетания букв и комбинации слов, БЛАГОТВОРНО ВЛИЯЮЩИЕ НА ЧЕЛОВЕКА”*. Чому це здивувало? У Біблії ми знаходимо такі слова: “Бо слово Боже живе і діюче, та гостріше від усякого меча двосічного: воно проникає до розділення душі й духу, суглобів і мозків, і судить помисли і наміри сердечні” (Євр. 4,12). “Все Писання богодухновенно і корисне для навчання, для викривання, для виправляння, для наставляння в праведності, нехай буде досконала Божа людина, до всякого доброго діла готова” (2 Тим. 3, 16-17). Святі Отці Церкви настійно рекомендують читати Святе Письмо, завдяки Йому розум і серце людини стає освіченим. Святитель Іоан Златоуст свідчить, що всяке зло походить від незнання Святого Письма. Перепрошую, вигукне світська людина, а хіба класика (наприклад, твори Шекспіра, Достоєвського) не сприятливо впливає на душу людини? Безумовно, вміння класиків словами з-під пера оспівати прекрасне, передати характер людини, майстерно описати її внутрішній світ, завжди викликало (і буде викликати) подив і почуття ніжності. Вони ж не кодували свої твори?! Біблія благотворно впливає на нас як Слово Бога, звернене до людини; класична література впливає на душу людини силою таланту автора, що знову ж таки є даром Божим. А сполучення букв там ні при чому! Проте нам пропонують і переконують, що через якесь “кодування” книги Мегре впливають на людину. Причому від видавництва є суворе попередження, що “на книжном рынке появились нелегальные перепечатки книг в мягком переплете, которые не несут в себе заложенного Анастасией благотворного влияния на читающего. Только книги со специальным знаком на обложке… являются подлинными и помогают положительному воздействию на человека”.

Таким чином, не просто комбіновані слова Анастасії впливають на людину, але видані тільки “Дила Паблишинг”...

Йдемо далі. В першому розділі автор докладно займається дослідженням ...кедра. Кедра, що дзвенить. Можна було б залишити особисту точку зору В. Мегре на його совісті, але він посилається на Біблію. Так, на с.14 він пише: “И всё же многочисленные факты и доказательства (про деяку чарівну силу кедра – ред.) меркнут перед самым главным… - это Библия. В Ветхом Завете в третьей книги Моисея (Лев. 14, 4) Бог учит, как лечить людей, даже обеззараживать жилища с помощью… КЕДРА!!!”.

Що ж, відкриємо зазначену цитату: “І сказав Господь Мойсею, говорячи: от закон про прокаженого, коли потрібно його очистити: приведуть його до священика; священик вийде геть зі стану, і якщо священик побачить, що прокажений зцілився від хвороби прокази, то священик накаже взяти для очищаємого двох птахів живих чистих (голуби - ред.), кедрового дерева, червлену нитку і ісопу, і накаже священик заколоти одного птаха над глиняною посудиною, над живою водою; а сам він візьме живого птаха, дерево кедра, червлену нитку і ісоп, і омочить їх і живу пташку в крові птаха заколеного над живою водою, і покропить на очищаємого від прокази сім разів, і оголосить його чистим, і пустить живого птаха в поле” (Лев. 14, 1-7). Ні слова про зцілення кедром, а лише про обряд, що відбувається після зцілення від прокази. Навіть натяку немає про якесь “знезаражування житла”.

Далі автор, наголосивши, що в Біблії про кедр згадується 42 рази (?!), додає, що “ветхозаветный Моисей, ... вероятно, знал о нём (кедре - ред.) больше, чем написано в Ветхом Завете” (с.14). Це вже, вибачте, чистої води окультизм (від латинського occults – таємне знання) – бачите, існує деяке таємне вчення, яким володіє вибране коло людей і передається воно: тільки обранець обранцю. Але і на цьому В. Мегре не закінчує свого дослідження Святого Письма. Він стверджує, що “Ветхий Завет, указывая на Кедр, только на Кедр, не упоминает о других деревьях. Не говорит ли Ветхий Завет о том, что Кедр – самое сильное лечебное средство из всего, что существует в природе?” (с.14-15). Що ж на те - Біблія? Соломон, звертаючись до Хираму, царя Тирського, говорить: “І пришли мені кедрових дерев, і кипарису і певгового дерева з Лівану, тому що я знаю, що раби твої вміють рубати дерева Ліванські” (2 Пар. 2, 8). “І давав Хирам Соломонові дерева кедрові і дерева кипарисові, цілком за його бажанням (3 Царств. 5, 10)”. Не тільки кедр, але і кипарис згадується тут. А вказуючи в Біблії на саме освячення Ієрусалимського храму, Мегре дивується: “Храм был построен. В нём началась служба и.. “не могли священники стоять на служении, по причине облака”. Что это за облако? … Что представляло собой? Энергию? Дух? Что это было за явление и какова его взаимосвязь с Кедром?” Читаючи це, так і хочеться сказати: дорогий Володимире! Якби Ви не виривали цитат Святого Письма з контексту, то все було б зрозумілим. Дочитаємо цитату до кінця: “і не могли священики стояти на служінні, через хмару, тому що слава Господня наповнила храм Господній” (3 Царств. 8, 11). Сам Господь з'явився в цій хмарі, і про це ясно свідчить Святе Письмо! І не кедр є цьому причиною, а сама подія – освячення Храму! Таким чином, В. Мегре дослідником Біблії не став, і посилання на Святе Письмо в його книзі носять, на жаль, авантюрний характер.

Решта книги присвячена Анастасії. Хто ж вона така? Анастасія, за свідченням В. Мегре, проживає в глухому куточку Сибіру, володіє даром зцілення душі і тіла людини, сама нехрещена. На питання: “Яка релігія тобі ближча, зрозуміліша?” Анастасія відповідає: “Владимир, если бы ты никогда не видел и не разговаривал со своими родителями, то, наверное, был бы рад каждому, кто тебе расскажет о них. Даже если немножко по-разному будут говорить. Где Истина, ты сам можешь определить, разобравшись в себе, ведь ты и есть потомок, дитя своих родителей. Но мне посредники не нужны…” (с. 196). Як кажуть, no comment – коментарі зайві... Бог у понятті Анастасії “это Межпланетный Разум, Интеллект. Он находится не в единой массе. Половина Его во внематериальном мире Вселенной. Это комплекс всех энергий. Вторая половина Его частичками рассредоточена на Земле в каждом человеке. Тёмные силы стремятся блокировать эти частички” (с. 45). Спробуйте порівняти це безглузде визначення Бога з біблійним... Христос для Анастасії всього лиш “просветлённый”, так само як Велес, Крішна, Рама, Шива, Магомет, Будда (с. 59).

Для нас, православних християн, Христос - Бог, Який став людиною, Боголюдина. Сама Анастасія намагається моделювати деякі ситуації нашого життя (с.52), пропонує кожному ввійти в спілкування з деякими “Космічними Силами” (с. 84-85).

Нічого дивного, адже Анастасія спілкувалася з “інопланетянами”, навіть допомагала їм ремонтувати “летающую тарелку” (с. 106)…

Можна і далі продовжити огляд книги, але рамки газетної статті не дозволяють. Втім, і цього досить, щоб переконливо сказати: “Вчення Анастасії, запропоноване Володимиром Мегре, суперечить Біблії і вченню Православної Церкви. І тому, звертаючись до всіх наших читачів, попереджаємо словами апостола Павла: “Не схиляйтесь під чуже ярмо з невірними, тому що яке спілкування праведності з беззаконням? Що спільного в світла з темрявою? Яка згода між Христом і Веліаром? Чи яка співучасть вірного з невірним?” (2 Кор. 6, 14-15). Всяка людина, що іменує себе віруючою у Христі, і яка є членом Православної Церкви, не може приймати участі ні в діяльності по вивченню вчення Анастасії, ні, тим більше, його розповсюдженню. На жаль, автору статті стало відомо, що у Львові існує Клуб “сотворцов обновленной реальности”, який пропагує книги В. Мегре... Зупиніться, “Нехай ніхто не зваблює вас пустими словами, бо за це приходить гнів Божий на синів непокірних; ...і не беріть участі в неплідних ділах темряви (Єф. 5, 6, 11).

Священик Миколай Баранов,
голова відділу освіти і катехізації м. Львів.

 

На початок сторінки